Прочетете онлайн материала за учениците. Използвайте проектор, за да споделите този материал с учениците си по време на урока.
Уверете се, че сте покрили свързаните концепции (т.е. сили на бутане и дърпане) по-ранен урок.
Помислете за способностите на учениците си. Диференцирайте урока, за да го направите достъпен за всички. Вижте раздела Диференцирайте по-долу за предложения.
Ангажирайте
(Целия клас, 5 минути)
Гледайте видеото за учениците тук или чрез онлайн материала за ученици.
Започнете бърза дискусия за силите на бутане и дърпане, които взимат участие в игра на хокей.
Въведете термините шайба, играч, вратар, стреляне, спасяване на удар и сила.
Въведете концепциите за бавни, средни и бързи сили на бутане и дърпане.
Подпомагащи въпроси:
Какво е хокей?
Как се движи шайбата? (т.е. как играчите движат шайбата?)
Как играчите карат шайбата да се движи с различна скорост? (т.е. Бързо и бавно)
Кажете на учениците, че ще строят хокеен играч и врата с вратар.
Разпределете по един комплект на всяка група.
Изследвайте
(На малки групи, 25 минути)
Нека учениците работят по двойки, за да построят хокейния модел. Кажете им да се редуват, като един партньор търси тухличките, докато другият строи, като се сменят след като е била извършена всяка стъпка.
Можете да намерите съвети за строене в раздела Насоки по-долу.
Когато учениците са приключили със строенето, преведете ги през изпитването:
Нека учениците поставят моделите си на разстояние около 30 см. един от друг на гладка повърхност (като гол под или маса).
Кажете на учениците да се редуват да са играч и вратар на всеки 3 удара.
Упражнявайте се в стрелбата и спасяването на удари с бавна, средна и бърза сила на дърпане.
Всеки гол е 1 точка за играча, нека учениците записват резултата в своите работни тетрадки.
Учениците трябва да изпитат всеки тип сила 3 пъти за общо 9 наказателни удара.:
Обяснете
(Целия клас, 5 минути)
Съберете учениците си заедно, за да прегледате и обсъдите какво сте научили.
Подпомагащи въпроси:
Какво се случва, когато бутнеш ръчката? Защо?
Как хокейният играч се движи, когато дръпнеш ръчката? Защо?
Какво забеляза за движението на шайбата с различните видове сили?
Забеляза ли нещо за броя отбелязани или пропуснати голове, когато използваше различни видове сили? (Обяснете, че по-голямо бутане кара нещата да ускоряват или забавят по-бързо. Леко или средно бутане може да е всичко необходимо за отбелязване или спасяване на гол.)
Доразвийте
(Целия клас, 10 минути)
Кажете на учениците си да помислят за начини за подобряване на играта и модификации, които могат да направят по моделите си, за да подобрят представянето им. Подпомогнете групова сесия за споделяне.
Оставете 5 минути на учениците си да разглобят моделите си, да сортират тухличките и да почистят работните си места.
Оценявайте
(През целия урок)
Докато строят, окуражете учениците си да проучат движението на моделите и да обяснят кои части бутат и дърпат.
Задавайте насочващи въпроси, за да ги окуражите да мислят на глас и да обяснят мисловните си процеси и решенията на проблемите, които са открили, докато строят моделите си.
Контролен списък за наблюдение
Измерете колко добре учениците ви описват как различните сили влияят на това как бутането и дърпането карат нещата да ускорят или забавят.
Създайте скала, която отговаря на нуждите ви. Например:
Има нужда от допълнителна помощ
Може да работи независимо
Може да обучава други
Самооценяване
Нека всеки ученик избере тухличката, която смята, че най-добре представя
резултатите му:
Зелена: Мисля, че мога да опиша какво означава сила на бутане.
Синя: Знам, че мога да опиша какво означава сила на бутане.
Лилава: Мога да опиша какво означава сила на бутане и мога да помогна и на приятел да разбере.
Оценка от съученици
Нека учениците обсъдят работата си заедно по отбори.
Окуражете ги да използват твърдения като:
Хареса ми, когато ти…
Искам да чуя повече за това как ти…
Насоки
Насоки за модела
Това е сложен модел и някои отбори ще имат нужда от 20 минути да го построят. В края на 20-те минути те би трябвало поне да са завършили играча. Най-добре е да спрете учениците, когато изминат 20 минути, и да поискате от тях да се упражняват в движението на шайбата. Ако някои групи не са приключили със строенето на вратаря, те могат просто да поставят 2 тухлички на масата и да стрелят между тях.
Зъбното колело на модела на играча не е прикрепено. То е създадено да се плъзга по гладките сини тухлички и да остане „заключено“ на едно място от зелената тухличка и жълтите четворни тухлички. Колелото я държи на едно място.
Диференциране
Направете този урок по-лесен като:
Накарате учениците да спрат да строят след като са приключили буталото на хокейната шайба; могат да използват ръцете си или други елементи като врата.
Направете този урок по-сложен като:
Накарате учениците да записват по 1 точка за всеки отбелязан гол с бавно, средно и бързо дърпане.
Предизвикате учениците си да сменят синьото зъбно колело със зеленото в модела на играча, а после да проверят различните сили като сравнят двете зъбни колела.
Накарате всеки отбор да създаде собствена хокейна пързалка.
Допълнения
Допълнения за математически умения
(Забележка: Това ще изисква допълнително време.)
За да интегрирате развитие на математически умения, нека учениците играят
хокейна игра и да спрат, когато стигнат до +20 или -20 точки. Правилата са:
Играч: Всеки отбелязан гол е +1, всеки пропуснат гол е -1
Вратар: Всеки спасен гол е +1, всеки изпуснат гол е -1
Нека записват резултата в работната си тетрадка или да използват тухлички, за да запишат резултата, като добавят или премахнат по 1 тухличка за всяка отбелязана или изгубена точка.
1:1 Хибридно обучение
Изтеглете плана на урока с личния комплект за обучение от ресурсите за хибридно обучение.
Раздел – Тема Инструменти и материали – Спортни игри
Направление Конструиране и моделиране
Област на компетенции Конструиране и моделиране 1. Предлага идеи, като рисува, скицира, моделир 2. Осъществява самостоятелен избор на материали и инструменти при изработване на изделие и осъзнава необходимостта от безопасни условия за работа
Целеви знания и умения Конструиране и моделиране 1. Проучва и разказва какви спортни съоръжения са необходими за различни спортни игри 2. Проучва каква форма, размер и разчертани линии има игровото поле за хокей на лед 3. Конструира с материали и инструменти по свой избор игрово поле за хокей на лед 4. Разчита размери в достъпни чертежи 5. Изработва модел на врата и играч със здравина, устойчивост и издръжливост 6. Разсъждава как се движи шайбата и какви сили влияят върху нейното движение 7. Обяснява кои части на моделите бутат и кои дърпат 8. Упражнява се в стрелба и спасяване на удари с бавна, средна и бърза сила на дърпане 9. Разсъждава как материалът, от който е направено игровото поле влияе върху движението на шайбата. Обяснява при какви случаи силата на триене е най-малка и при какви е по-голяма. Достига до извода защо игровото поле за хокей на лед е точно леденета пързалка
Предложения и идеи
Междупредметна връзка
ФВС 4. клас Раздел: Спортни игри, Тема: Футбол, Възпроизвеждане на удар във вратата от близко разстояние.
Математика 1- 4.клас Тема: Събиране и изваждане на числа, сравняване на числа Игра на хокей. Играта се играе по двойки за определно време или до достигане на определен брой точки. За всеки играч отбелязаният гол дава +1 точка, а пропуснатият -1 точка. За вратарите всеки спасен гол е +1, а всеки изпуснат е -1 точка. Резултатите могат да се записват в работните тетрадки или да се отбелязват с Lego тухлички. Сравняване на резултатите по отбори.
Този урок е синхронизиран с българската учебна програма благодарение на Гергана Никова и Мариана Желева – ОУ “Захари Стоянов“, Варна.